Bleszinski: "altijd online-toekomst zal er snel zijn"
Adam Orth heeft zijn eigen pro "altijd online"-uitspraken moeten bekopen met een (vrijwillig?) ontslag bij Microsoft en heel wat gamers zijn niet te spreken over de gedachte dat de volgende consoles, of het nu enkel bij Microsoft of ook bij Sony te vinden is, je zouden verplichten om altijd online te zijn met je console.
Toch denkt Cliff Bleszinski dat die toekomst er wel eens heel snel zou kunnen zijn en hij verwijst daarbij ook naar wat Adam Orth zei. "Mijn buikgevoel zegt me dat een toekomst waarin je altijd online bent er waarschijnlijk aankomt en het zal er snel zijn. Waarschijnlijk zal de meerderheid van je toestellen zo zijn. Adam zat er niet zover naast met zijn vergelijkingen, al was de stofzuiger misschien wat raar. SimCity, ondanks al diens problemen bij de lancering, verkoopt precies toch stevig. Ook Diablo III, het voorbeeld van een mislukte lancering, zit blijkbaar op zowat 12 miljoen exemplaren. Ik durf er geld op zetten dat het spel niet aan de helft van de verkoop zou zitten als je niet altijd online moest zijn."
Verder denkt hij dat de eerste kopers van nieuwe technologie waarschijnlijk sowieso over goede verbindingen beschikken en dat technologie nooit vooruit zou gaan als men zich zorgen zou maken over al wie iets niet heeft. "Wat als ik een gamer ben die naar een hut gaat voor een week en niet online kan zijn dan? Mijn reactie [naar mijn vrouw die de vraag stelde] is dat je volledig losrukken niet altijd slecht is. Een week in een hut zitten is slechts 30 uur zonder gamen. Technologie zou niet vooruit gaan als je je zorgen maakt om de randvoorbeelden."