ESRB (gamerating-orgaan) weet niet of het meer mensen kan informeren
Een duidelijk logo op de verpakking van games moet ouders informeren over de inhoud van het spel en of deze games wel geschikt zijn voor hun koters. In Europa is het PEGI, maar in de Verenigde Staten gebruikt men ESRB. Dit ratingorgaan heeft al jarenlang haar best gedaan om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen, maar weet niet of het nog wel meer mensen kan bereiken.
"We hebben de afgelopen jaren een redelijk stabiel percentage van ouders die op de hoogte zijn. Ik weet niet hoe we het nog veel hoger kunnen krijgen", zegt Patricia Vance, president van ESRB. "Momenteel is 85% ouders bewust van de ratings, waarbij 70% zegt dat de ratings altijd of meestal gebruiken. [...] We doen nog altijd veel om de consument te bereiken en dat zullen we blijven doen." Toch denkt ze dat de jongeren die nu gamen later als ouder zelf wel op de hoogte zullen zijn van de ratings, al denkt ze ook dat deze mensen het ratingsysteem niet nodig hebben omdat ze zelf al geïnformeerd genoeg zijn. Maak jij gebruik van de ratings op een hoesje?